Kyllian van der Put

Secretaris - Campagne

Amsterdam

Kyllian van der Put is Secretaris van D66 Amsterdam Nieuw-West. Daarnaast werkt hij als Commissaris Politiek en Pers bij de Jonge Democraten Amsterdam.

Kyllian woont al zijn gehele leven in Amsterdam Nieuw-West. Hij groeide op in Osdorp De Aker en woonde nadien nog op twee andere plaatsen in Nieuw-West. De politiek heeft hem altijd al in zijn greep gehouden, maar in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2016 werd Kyllian daadwerkelijk lid van D66 en de Jonge Democraten, waarna hij binnen beide verenigingen actief werd. Daarnaast stond Kyllian in 2018 verkiesbaar voor de Stadsdeelcommissie Gebied Osdorp op plaats 2 en was hij actief binnen de stadsbrede campagne.

Voor Kyllian is het behoud van Amsterdam Nieuw-West als het meest veelzijdige, groene en diverse stadsdeel van Amsterdam erg belangrijk. Zo zet hij zich in voor een Nieuw-West waar plaats is voor iedereen: jong en oud, arm en rijk, hier geboren of heel ergens anders. Het zoeken naar overeenkomsten in plaats van verschillen is hierin voor hem de basis. Daarnaast wil hij jongeren in Nieuw-West meer en beter bij de politiek betrekken.

Kyllian studeerde Geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam en voltooide zijn master History of Politics and Society aan de Universiteit Utrecht. In het dagelijks leven werkt hij bij in een filiaal van een grote elektrodetailhandelaar. In zijn vrije tijd leest hij graag, bezoekt hij sportwedstrijden en gaat hij graag op reis.