dinsdag 29 oktober 2019

Afscheid Jeroen Mirck (SDC) en Myrthe Koopman (Penningmeester)

Ons Stadsdeelcommissielid Jeroen Mirck heeft besloten om de Stadsdeelcommissie eind november te verlaten. Jeroen heeft helaas moeten concluderen dat zijn werkzaamheden als Stadsdeelcommissielid niet te combineren zijn met zijn werk en zijn kersverse vaderschap, een keuze waar wij uiteraard alleen maar begrip voor kunnen hebben!

Wij willen Jeroen hartelijk bedanken voor zijn werkzaamheden in de Stadsdeelcommissie en zijn erg blij dat hij de afgelopen periode de taak op zich heeft genomen om D66 in het stadsdeel te vertegenwoordigen. Jeroen’s persoonlijke verklaring omtrent zijn vertrek lees je hier.

Voor Jeroen is helaas geen opvolger beschikbaar. Dit betekent dat D66 haar zetel in Slotervaart -en daarmee haar enige zetel in de Stadsdeelcommissie- kwijtraakt. De komende periode zullen wij dan ook bekijken welke lessen we uit deze situatie kunnen trekken, om zo het probleem van het gebrek aan opvolging in de toekomst te voorkomen. Daarnaast gaan wij ons er uiteraard voor inzetten om het D66-geluid in het Stadsdeel op andere wijzen te laten horen.

Vertrek Myrthe Koopman
Ook heeft onze Penningmeester Myrthe Koopman laten weten het bestuur van D66 Nieuw-West te verlaten in verband met het opzeggen van haar D66-lidmaatschap. Uiteraard willen we ook Myrthe bedanken voor haar inzet!

Informatie over hoe we in de toekomst invulling willen geven aan de rol van Penningmeester en welke invloed dit heeft op de bestuurssamenstelling volgt spoedig.