zondag 25 februari 2018

Valentijnstaart van D66 voor vrijwilliger Houssain Bouhbouh

Jaarlijks reikt D66 Nieuw-West op Valentijnsdag een taart uit aan een vrijwilliger die zich inzet voor het stadsdeel. Dit jaar viel de eer te beurt aan Houssain Bouhbouh, een actieve bewoner in de Wildemanbuurt.

Bouhbouhs enthousiasme en inzet zijn ontzettend groot. Dat ontgaat niemand zodra je met hem spreekt. Hij zet zich actief in op het gebied van duurzaamheid. Met het project wijkecologie Wildemanbuurt draagt hij bij aan bewustwording van het belang om duurzaam met de leefomgeving om te gaan. Daarnaast legt hij verbindingen met (en tussen) bewoners, maar ook met bijvoorbeeld de Universiteit van Wageningen.

Een van de zaken die Bouhbouh heeft opgezet en graag zou willen voortzetten, is een broodgistmachine. Hij geeft aan dat het goed is dat oud brood niet zomaar in de prullenbak wordt gegooid, maar het moet ook niet zomaar op straat worden gegooid. Dat laatste trekt namelijk ratten aan. Met de broodgistmachine kan energie worden opgewekt met weggegooid brood. Zo kunnen bewoners toch nog iets goeds doen met hun oude brood.

D66-bestuurder Ronald Mauer is vol lof over de duurzame initiatieven van Bouhbouh. “Wat mooi is om te zien – naast zijn enorme gedrevenheid – is wat hem beweegt, namelijk het feit dat hij samen met zijn vrouw drie kinderen heeft die opgroeien in Nieuw-West. Houssain is ook actief betrokken bij Het Blommetje en de Lucas Community. Zo levert hij een bijdrage aan de buurt om deze zelfstandiger te laten worden, samenwerking te bevorderen en de buurt te betrekken bij wat er speelt. Kortom, alle reden om hem in het zonnetje te zetten met een Valentijnstaart. Ga zo door, Houssain!”

Bouhbouh heeft nog veel meer ideeën, zoals energie opwekken met speeltoestellen (denk aan wipkippen en schommels) en het opladen van mobiele telefoons op de fiets. “Niet alleen goed voor het milieu, maar ook belangrijk om mensen te laten bewegen en sporten.”