maandag 24 juli 2017

Goedbezocht D66-spreekuur in Nieuw-West

Het D66-spreekuur in Nieuw-West met stedelijk lijsttrekker Reinier van Dantzig is een groot succes geworden. Twee uur lang ging hij vrijdag in gesprek met bewoners en ondernemers op het terras van buurtcafé Westside in Slotermeer.

De gesprekken gingen over de meest uiteenlopende onderwerpen: woningbouw, jongeren, banen, buurtfondsen, Huizen van de Wijk, broedplaatsen, regiegroepen, street art en natuurlijk ook de Sloterplas. Van Dantzig kwam naar het stadsdeel op uitnodiging van de D66-fractie in de bestuurscommissie van Nieuw-West.

“Reinier bracht het zonnetje mee en dat heeft zeker geholpen bij de grote opkomst”, zegt Jeroen Mirck, die als fractielid van D66 Nieuw-West als gastheer fungeerde. “Goed ingevoerde mensen van Eigenwijks en Broedplaats De Vlugt waren aanwezig, maar ook een meneer van 75 jaar die het spreekuur in de krant had zien staan en een vraag had over huisvesting voor statushouders.”

Horeca-ondernemer Reinier van Dantzig voert als D66-raadslid in de Stopera het woord over thema’s als wonen, wijkaanpak, sport, studentenzaken, veiligheid en evenementen. Vlak voor de zomer werd hij door de D66-leden gekozen tot lijsttrekker voor de raadsverkiezingen in maart 2018. Van Dantzig: “Ik ben in Nieuw-West uitvoerig bijgepraat over belangrijke onderwerpen en neem die kennis zeker mee in het verkiezingsprogramma van D66 Amsterdam.”