maandag 27 februari 2017

D66 massaal op campagne in Nieuw-West

Nieuw-West is het grootste stadsdeel van Amsterdam, dus was D66 zaterdag met de nationale campagne-bus op bezoek. Een enorm team van ruim veertig D66’ers ging met bewoners in gesprek op de markt van Plein ’40-’45.

“Verkiezingen win je niet achter de vergadertafel, verkiezingen win je op straat, in gesprek met bewoners”, zegt Jeroen Mirck, die namens de D66-fractie van Nieuw-West meedeed aan de flyeractie in Slotermeer. “D66 neemt zijn verantwoordelijkheid als grootste partij van Amsterdam en als tweede partij van Nieuw-West. We zijn op koers om ook groot te worden in Den Haag en deel te nemen aan een kabinet voor ├ílle Nederlanders.”

De gesprekken op de markt gingen onder meer over diversiteit, onderwijs en zorg. Veel bewoners van Nieuw-West maken zich zorgen over de standpunten van PVV-leider Geert Wilders.

Het grote D66-campagneteam bestond onder meer uit de kandidaat-Kamerleden Marijn Bosman (huidig D66-raadslid in Amsterdam) en Munish Ramlal. Ook waren stadsdeelbestuurder Ronald Mauer en raadslid Reinier van Dantzig aanwezig om met bewoners in gesprek te gaan.