maandag 27 februari 2017

D66 massaal op campagne in Nieuw-West

Nieuw-West is het grootste stadsdeel van Amsterdam, dus was D66 zaterdag met de nationale campagne-bus op bezoek. Een enorm team van ruim veertig D66’ers ging met bewoners in gesprek op de markt van Plein ’40-’45.

“Verkiezingen win je niet achter de vergadertafel, verkiezingen win je op straat, in gesprek met bewoners”, zegt Jeroen Mirck, die namens de D66-fractie van Nieuw-West meedeed aan de flyeractie in Slotermeer. “D66 neemt zijn verantwoordelijkheid als grootste partij van Amsterdam en als tweede partij van Nieuw-West. We zijn op koers om ook groot te worden in Den Haag en deel te nemen aan een kabinet voor álle Nederlanders.”

De gesprekken op de markt gingen onder meer over diversiteit, onderwijs en zorg. Veel bewoners van Nieuw-West maken zich zorgen over de standpunten van PVV-leider Geert Wilders.

Het grote D66-campagneteam bestond onder meer uit de kandidaat-Kamerleden Marijn Bosman (huidig D66-raadslid in Amsterdam) en Munish Ramlal. Ook waren stadsdeelbestuurder Ronald Mauer en raadslid Reinier van Dantzig aanwezig om met bewoners in gesprek te gaan.