maandag 13 februari 2017

Valentijnstaart D66 voor vrijwilligers Studiezalen

Op Valentijnsdag deelt D66 jaarlijks taart uit aan vrijwilligers die zich op bijzondere wijze hebben onderscheiden. De D66-afdeling in Amsterdam Nieuw-West heeft ditmaal een Valentijnstaart uitgereikt aan de vrijwilligers van de Studiezalen in het stadsdeel.

Studiezalen zijn locaties waar jongeren uit het primair en voortgezet onderwijs wekelijks in veilige en rustgevende locaties kunnen studeren. Er wordt op maat onderzocht wat een leerling nodig heeft om zich op een positieve manier te ontwikkelen. Daarbij draait het niet alleen om onderwijsprestaties, maar ook om de wensen en behoeftes van elk individu. Er zijn momenteel Studiezalen in Slotervaart, Geuzenveld en Slotermeer.

Het project Studiezalen draait grotendeels op de inzet van vrijwilligers. Om hen allemaal te bedanken voor hun inzet, heeft D66 maandag een Valentijnstaart overhandigd aan één van hen: Hilda Buitelaar. “Ze is een gepensioneerde onderwijzeres, buurtbewoonster uit Slotervaart, geliefde oma en een geweldig betrokken vrijwilliger in de Studiezalen”, zegt oprichter Abdelhamid Idrissi. “Al bijna drie jaar is Hilda actief op diverse Studiezaal-locaties in Amsterdam Nieuw-West. Als ervaringsdeskundige weet ze haar collega’s geweldig mee te nemen in de gewenste begeleidingsstructuur.”

Buitelaar is een toonbeeld als vrijwilliger die net een stapje extra zet: naast de reguliere begeleiding van leerlingen en hun ouders werpt zij zich ook op als coach van jongeren die stage lopen en daarvoor communicatievaardigheden onder de knie willen krijgen. “Het is een kundige en aardige collega die door iedereen wordt gerespecteerd”, zegt Idrissi. “Dit zijn de mensen die door de Studiezalen worden gezocht en waar zij het perfecte voorbeeld van is.”

D66-fractielid Jeroen Mirck sluit zich hier graag bij aan. “D66 vindt het belangrijk dat elke jongere zich optimaal kan ontwikkelen. De Studiezalen spelen hierbij een belangrijke rol, maar kunnen dat niet doen zonder de onmisbare inzet van vrijwilligers. Daarom zetten wij die vrijwilligers, met Hilda Buitelaar als aansprekend voorbeeld, vandaag graag in het zonnetje.”

Meer weten? Kijk op www.studiezalen.com