zondag 19 oktober 2014

D66 deelt zorgen bewoners over verdwijnen bus 21

Veel bewoners hebben de afgelopen tijd hun zorgen geuit over het inkorten van buslijn 21 in Geuzenveld. Vanaf 2015 zal de bus helemaal niet meer rijden door wijk 10. De D66-fractie in Nieuw-West vindt dat een slechte ontwikkeling en pleit voor een andere oplossing.

“D66 deelt de zorgen van veel bewoners over het inkorten van buslijn 21”, zegt D66-fractievoorzitter Willem van Ham. “Daarmee worden sportpark De Eendracht en de Tuinen van West slecht bereikbaar voor mensen zonder auto, want er loopt geen alternatieve OV-verbinding. Momenteel komen er wekelijks zo’n 2.500 bezoekers naar sportpark De Eendracht, dat sterk in ontwikkeling is en steeds meer toernooien en wedstrijden aantrekt, en daarmee dus ook steeds meer bezoekers.”

Datzelfde geldt voor recreatie- en evenementengebied Tuinen van West, met tal van initiatieven en ondernemers op het gebied van stadslandbouw en horeca. “Bezoekers kunnen er nu minder makkelijk komen”, zegt Van Ham. “Dat is een slechte ontwikkeling.”

Bovendien dupeert de inkorting van buslijn 21 ruim 600 huishoudens, onder wie veel ouderen. Van Ham: “Daarom steunt D66 de honderden ondertekenaars van de petitie over bus 21 op Petities.nl. Ook zijn we blij dat het Dagelijks Bestuur van Nieuw-West hierover een brandbrief heeft gestuurd aan VVD-wethouder Litjens van Verkeer & Vervoer. Wij hopen op een alternatieve oplossing.”