maandag 2 september 2013

Ronald Mauer gekozen als lijsttrekker D66 Nieuw-West

Ronald Mauer is gekozen als D66-lijsttrekker in stadsdeel Nieuw-West. Met een overgrote meerderheid van 96 procent wezen zijn partijleden hem aan om de D66-lijst van Nieuw-West te gaan trekken bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014.

Mauer (1953) is sinds mei 2010 namens D66 lid van het dagelijks bestuur van stadsdeel Nieuw-West. Hij is onder meer verantwoordelijk voor de portefeuilles Onderwijs, Sport, Verkeer & Vervoer, Participatie, Emancipatie & Diversiteit. Van 2002 tot 2010 was hij D66-raadslid in de deelraad van Osdorp.

Kansen voor bewoners

De kersverse lijsttrekker gaat de verkiezingen in met de ambitie om als wethouder zijn karwei in Nieuw-West af te maken. “We zullen veel aandacht moeten besteden aan kansen voor bewoners: onderwijs, werk, emancipatie en zorg voor de mensen die echt in de verdrukking zitten”, zegt hij. Daarbij vindt hij ook de inzet van bewoners belangrijk: “Het is niet alleen belangrijk wat het stadsdeel kan doen voor jou, maar ook wat jij zelf kunt bijdragen aan het samenleven in Nieuw-West.”

De komende tijd gaat Mauer samen met afdelingsvoorzitter Andrea Chao een kandidatenlijst opstellen voor de verkiezingen van volgend jaar. D66-leden kunnen zich nog tot 15 september kandideren. Na die datum volgen gesprekken met kandidaten en komt er een advieslijst, waar de D66-leden over mogen stemmen.