vrijdag 21 januari 2011

D66-raadslid leest voor op Huizingaschool

Op woensdag 19 januari heeft D66 meegedaan aan het Nationale Voorleesontbijt dat werd gehouden voor diverse kleuterklassen in stadsdeel Nieuw-West. Deelraadslid Ellen van Slagmaat van de D66-fractie las voor aan vier kleuterklassen van de Huizingaschool in de Jacob Geelstraat.

“Vier keer kreeg ik de eer om het prachtige verhaal ‘Fiet wil rennen’ te vertellen”, vertelt Van Slagmaat. “Vergezeld van een enorme struisvogelknuffel genaamd Fiet, was het gemakkelijk om vrienden te maken onder de tachtig kleuters. Allemaal even aaien en bedenken of Fiet wel in je eigen bed past, zo groot was die knuffel. Een juf legde zelfs aan haar groep uit wat een raadslid doet. Bijvoorbeeld bellen als er iets kapot is zodat het gemaakt wordt!”

De Johan Huizingaschool wordt een community center en geeft bijzondere aandacht aan taalonderwijs omdat veel leerlingen thuis nauwelijks Nederlands spreken. De fractie van D66 Nieuw-West wil op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op deze en andere scholen in het stadsdeel. “Vandaar dat we scholen in Nieuw-West willen uitnodigen hun ervaringen met onze fractie te delen”, zegt Van Slagmaat. “We houden ons ook aanbevolen als er weer voorgelezen moet worden!”